30 marca 2022

Toyota dostarczyła klientom ponad 20 mln samochodów ze zelektryfikowanym napędem

Rośnie popularność zelektryfikowanych aut Toyoty w Europie
Toyota na całym świecie sprzedała już ponad 20 mln samochodów ze zelektryfikowanym napędem. W ciągu 25 lat obecności na rynku nisko- i bezemisyjne samochody marki pozwoliły uniknąć emisji 160 mln ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 mln kilolitrów benzyny.
Od debiutu w 1997 roku pierwszego hybrydowego modelu – Priusa – do lutego 2022 roku Toyota sprzedała łącznie 20 032 588 samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Technologia ta cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Ostatnie 5 mln zelektryfikowanych aut Toyoty trafiło do klientów w ciągu niecałych 2 lat. Najwięcej z nich to samochody z pełnym napędem hybrydowym, których łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Toyota przygotowała już 63 zelektryfikowane samochody, w tym 48 modeli z pełnym napędem hybrydowym. Jest to efekt konsekwentnej strategii marki. Toyota jest największym innowatorem w branży motoryzacyjnej, co potwierdza największa liczba patentów złożonych w 2021 roku w Stanach Zjednoczonych spośród wszystkich producentów samochodów.

Zelektryfikowane samochody Toyoty w Europie

Toyota od lat oferuje na europejskim rynku szeroką gamę niskoemisyjnych pojazdów. Reprezentują one niemal wszystkie segmenty, typy nadwozia i rodzaje napędów – od hybrydowego Yarisa i Corollę, przez RAV4 Plug-in Hybrid, po wodorową limuzynę Mirai i elektrycznego vana PROACE Electric.

Łącznie Toyota sprzedała w Europie już ponad 4 mln zelektryfikowanych samochodów.

W niezwykle trudnym 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 000 aut. Jest to o 19% więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58% całkowitej sprzedaży firmy, a w Europie Zachodniej i Środkowej – za 70% sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, sprzedając ponad 46 tys. aut hybrydowym. Było to o 52% więcej niż w roku 2020.

Rozwój zelektryfikowanych napędów

Tak doskonałe wyniki sprzedażowe Toyoty to wynik 25 lat doświadczeń w produkcji i doskonaleniu pojazdów korzystających z silnika elektrycznego. Efektem prac rozwojowych są m.in.:

  • zaawansowane napędy hybrydowe czwartej i piątej generacji,

  • wydajny i oszczędny napęd hybrydowy z sekcją ładowania w hybrydach plug-in,

  • innowacyjny sedan Mirai z elektrycznym napędem na wodór drugiej generacji,

  • zbudowany według nowej koncepcji bateryjny samochód elektryczny Toyota bZ4X.

Toyota widzi przyszłość motoryzacji w równoległym wykorzystaniu różnych rozwiązań, w zależności od warunków prawnych, dostępnej infrastruktury i zapotrzebowania klientów.
Toyota od lat jest liderem rozwoju nisko- i bezemisyjnych samochodów. Firma opracowała najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie silników elektrycznych, baterii i jednostek sterujących, które umożliwiają wydajne zarządzanie energią podczas jazdy w zelektryfikowanych samochodach wszystkich typów.